Symmetrical AWD Technické rysy

Důkaz v sebedůvěru

Symmetrical AWD Subaru je již několik desetiletí přesvědčeno, že ideální hnací jednotkou pro bezpečný přenos výkonu je Symmetrical AWD. Proč ne přední nebo zadní pohon kol? O ba dva mají v určitých podmínkách nepochybně své výhody. Ale pouze rozdělování síly na všechna čtyři kola (namísto dvou) dokáže spojit příjemné řízení a větší pocit bezpečí ve všech situacích. Vysvětleme si proč… Zaprvé, objevuje se tu radikální kombinace umístění krátkého nízko položeného těžiště boxer motorů a umístění přímého převodu podél středové linie vozu. To tvoří stabilní strukturu při startování stejně jako jedinečnou schopnost odbočovat a reagovat. Se systémem AWD v srdci vozu je celek potom nesmírně efektivní – poskytuje precizní citlivost při odbočování, stejně jako stabilitu za jízdy při vysokých rychlostech nebo za špatného počasí. Je to právě tato úroveň rovnováhy a předvídatelnost AWD, která poskytuje vozům Subaru vozům pohyblivost a schopnost reagovat lepší než u běžných AWD systémů. Proto je Subaru špičkou v této klíčové technologii už tak dlouho.

Rovnováha Symmetrical AWD je důsledkem podélně montovaných komponent s téměř dokonalou osovou symetrií. Motory jsou montovány nízko, nejtěžší části (jako převod) jsou umístěny vzadu, a to i v rozvoru kol. A tak nejen, že je váha rozložena mezi stranami, ale těžiště leží ideálně také mezi předními a zadními koly.


Přednosti motorů boxer

Subaru BOXER Subaru boxer motory jsou tím, co umožňuje celkové uspořádání hnacího ústrojí. Klíčem k tomuto plochému uspořádání motoru je fakt, že jeho protilehlé písty efektivně vyrovnávají vzájemné vibrace. Ve srovnání s motory In-line nebo motory V-typu tak poskytují hladší a plynulejší přenos výkonu při všech otáčkách. (A znovu za tím stojí symetrie) Ještě mnohem důležitější je, že design je kratší a mělčí než u ostatních motorů, což znamená, že naše motory je možné vyrábět kompaktnější, lehčí a velmi pevné. To nám zase umožňuje zasadit motor ještě hlouběji a níže do podvozku a snížit tak ještě více těžiště vozu. Oba typy motoru (In-line a V-typ) mají své výhody i nevýhody – viz. obrázek. Ale výhody boxer motoru dokázaly Subaru (i jejich vlastníkům), že to je jediná cesta, jak propojit výkon s vynikající řiditelností. Ať jsou povrch, podmínky nebo nároky jakékoli, my pevně věříme, že boxer motory Vám zajistí opravdu hladkou jízdu.