Akční nabídky vozů Subaru | MIJA AUTOCENTRUM Brno

MIJA AUTOCENTRUM s.r.o. Brno

Think. Feel. Drive.
Think. Feel. Drive.
Impreza
Impreza

Speciální nabídka nových vozů

Subaru Legacy získává prestižní ocenění "GRANDPRIX 09/10" v programu JNCAP

Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, oznámil, že model LEGACY získal prestižní ocenění "GRANDPRIX 09/10" v programu JNCAP¹ za fiskální rok 2009. Tohoto ocenění se značce Subaru dostalo již třetím rokem v řadě - IMPREZA získala "GRANDPRIX" za fiskální rok 2007 a modely FORESTER a EXIGA si pro změnu vydobyly ocenění "Vynikající vůz" za fiskální rok 2008.

Model LEGACY je jediným vozem, který ocenění GRANDPRIX 09/10 v programu JNCAP získal. Za fiskální rok 2009 byl označen jako nejbezpečnější osobní vůz z pohledu řidiče a předního spolujezdce v nárazových testech a dále byl oceněn za nejlepší ochranu chodců v oblasti hlavy. Model LEGACY pak v testech získal 4 hvězdičky za ochranu cestujících na zadních sedadlech při čelním nárazu s přesahem, resp. stejný počet hvězdiček za ochranu proti poranění krční páteře (hyperflexe krku) při nehodě, přičemž obě tato hodnocení byla v tomto fiskálním roce zavedena vůbec poprvé. Hodnocení nových vozů provádí každoročně japonské Ministerstvo půdy, infrastruktury a dopravy (MLIT) ve spolupráci s organizací NASVA² ve snaze co nejvíce podpořit vývoj bezpečných vozů. K tomu by měl přispět vyšší zájem uživatelů o bezpečnost automobilové dopravy a propagace vývoje bezpečnějších vozů u samotných výrobců.

Zmiňované ocenění je dalším z řady vyznamenání za bezpečnost, které model Subaru LEGACY získal již v minulosti, a opět potvrzuje celosvětové postavení tohoto vozu v roli jednoho z nejbezpečnějších osobních automobilů na trhu. Legacy nedávno získalo cenu "Top Safety Pick" ("Nejbezpečnější volba") za rok 2010 od institutu IIHS (Pojišťovací institut pro bezpečnost na silničních komunikacích) v USA, a dosáhlo pětihvězdičkového ohodnocení za bezpečnost cestujících v nejnovějších bezpečnostních nárazových testech v rámci programu ANCAP (Australasian New Car Assessment Program). Vůz rovněž získal nejvyšší pětihvězdičkové ohodnocení v evropském program Euro NCAP (European New Car Assessment Programme).

Pro značku Subaru je důležité nejen zdokonalovat parametry pasivní bezpečnosti, ale zároveň neustále zvyšovat úroveň bezpečnosti aktivní. Subaru se zasazuje nabídnout každému zákazníkovi jistotu za volantem kombinovanou s čistou radostí z jízdy. Tyto vlastnosti zajišťuje originální systém stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD a plochý motor boxer. Subaru bude i nadále vylepšovat své výtečné bezpečnostní technologie pro maximální klid řidiče i spolucestujících.

¹ Japonský program nezávislého testování JNCAP (Japan New Car Assessment Program)
² zkratka National Agency for Automotive Safety & Victims' Aid - Národní agentura pro bezpečnost automobilů a pomoc obětem autonehod


Výsledky hodnocení modelu LEGACY

Celkový výsledek bezpečnostních nárazových testů:
  6 + pro místo řidiče (nejvyšší možné ohodnocení)
  6 + pro místo předního spolujezdce (nejvyšší možné ohodnocení)
Výsledek ochrany chodců v oblasti hlavy: Úroveň 5 (nejvyšší možné ohodnocení)
Výsledek ochrany cestujících na zadních sedadlech při čelním nárazu s přesahem: Úroveň 4 Výsledek ochrany proti poranění krční páteře: Úroveň 4 (nejvyšší možné ohodnocení)



Subaru mezi prvními pěti v závodu 24 hodin na Nürburgringu

Subaru Tecnica International (STI) – oficiální divize automobilky Subaru v oblasti motorsportu – připravila jeden speciálně odladěný vůz SUBARU Impreza WRX STI na letošní vytrvalostní závod 24 hodin na Nürburgringu, který skončil v neděli 16. května.

Na tiskové konferenci Subaru v pátek 14. května uvedl prezident STI Hirojuki Karamatsu, že hlavním cílem týmu je "demonstrovat zasazení výrobce dosahovat těch nejlepších technických řešení prostřednictvím aktivit v oblasti motoristického sportu". Zároveň "usiluje o vývoj bezpečných a spolehlivých vozů nabízejících jistotu za volantem" a "chce nabídnout pořádnou porci zábavy řadě věrných fanoušků značky Subaru".

Subaru Impreza WRX STI vyjela ze 137. pozice v poli čítajícím 250 vozů (z nichž 123 závod nakonec dokončilo) a dokázala postupně bez problémů zdolat 139 okruhů na plný plyn, a tak urazit 3527,5 km v čase 23:59:47. Manažer týmu STI a šéf testování vozidel Hideharu Tatsumi uvedl, že jeho kvartet pilotů odvedl "výtečný výkon". Tempo udával zkušený pilot Subaru Kazuo Shimizu, za kterým následovali nováčci v STI Carlo van Dam z Nizozemí a Marcel Engels z Německa, jejichž časy na okruh se v průběhu závodu neustále zlepšovaly. Když Tošihiro Jošida prolétl cílovou páskou, v týmu Subaru i mezi fanoušky zavládlo nadšení, neboť Impreza WRX STI dosáhla 4. nejlepšího času v kategorii SP3T a celkově dojela na 24. místě.

"Čisté nadšení, maximální nasazení a neutuchající energie, kterou tým STI do této akce investoval, vzdává hold označení Impreza i všem, kteří podporují Subaru na území Evropy," poznamenal prezident STI Hirojuki Karamatsu.